Monday, August 26, 2013

Langkah Sumbang

Pemain Negara Firhan gagal melepasi kawalan ketat pemain Pakistan | Zulkifly Abd Hamid

25 Ogos 2013 IPOH : Malaysia mempamerkan langkah sumbang apabila mudah ditewaskan oleh Pakistan dengan jaringan 4-1 di Stadium Azlan Shah Ipoh dalam perlawanan kedua Piala Asia edisi ke 9 semalam.

Kelonggaran barisan pertahanan pada separuh masa kedua pasti membuatkan Paul Revington gusar dan wajib memperbaiki nya dengan segara jika masih ingin bergelar juara pada kejohanan kali ini.

Aksi kedua dua pasukan pada permulaan separuh masa pertama agak seimbang walaupun sesekali pasukan Pakistan berjaya beberapa kali menembusi pertahanan Malaysia. Namun begitu pasukan Malaysia berjaya membuka jaringan menerusi pukulan sudut penalti Muhammad Razie Rahim pada minit ke 26. Tersentak dengan jaringan itu, Pakistan terus menggandakan asakan dan mereka tidak menungu lama apabila Muhammad Zubair berjaya menyamakan kedudukan pada minit ke-32.

Aksi separuh masa kedua menyaksikan pasukan negara terus mempamerkan aksi longgar. Dengan kekurangan idea dibarisan tengah oleh ketua pasukan Shahrun Nabil dan kelonggaran barisan pertahanan skuad negara terus di hukum pada minit ke 46 dan minit ke 60 oleh Dilber dan Waqas.

Pakistan terus mengukuhkan kedudukan melalui jaringan Syafaq Rasool pada minit ke 66 dan seterusnya mengesahkan tempat ke separuh akhir.


Jurulatih negara Paul Revington ternyata kecewa dengan kekalahan itu dan mengakui benteng pertahanan agak longgar sehingga membolehkan Pakistan mengambil kesempatan menjaringkan gol.


Beliau berkata perlawanan akhir kumpulan menentang Jepun pada Selasa ini adalah amat penting kerana kedua-dua pasukan itu mencatatkan satu kemenangan dan bersaing untuk layak ke separuh akhir.

No comments:

Post a Comment