Friday, August 23, 2013

Demimu Chua Boon Huat.

Chua Boon Huat @ Azhari Yusop/Cornerflag

22 Ogos 2013 – Ipoh : Jurulatih hoki negara Paul Revington telah melengkapkan skuad 18 orang pemain negara bagi menghadapi kejohanan Piala Asia 2013 di Ipoh hujung minggu ini dengan menamakan Jivan Mohan dan Ramadan Rosli sebentar tadi. Ini sebagai tambahan terhadap 16 pemain sedia ada yg bermain di Liga Hoki Dunia di Johor Bharu tempoh hari.

Skuad ini di lihat sebagai skuad terbaik yang mampu untuk muncul sebagai juara pada edisi ke 9 ini. Ini kerana dengan  gawang yang di kawal oleh penjaga gol terbaik asia S Kumar serta barisan serangan yang akan diketuai oleh salah seorang  penyerang terbaik dunia Faizal Shaari sudah tentu cukup untuk menggerunkan lawan yang akan hadir pada kali ini. Kehebatan penyudah Razie Rahim dalam menyudahkan pukulan sudut penalti sudah pasti akan menjadi igauan buruk kepada mana mana jurulatih pasukan yang akan bertandang di Ipoh hujung minggu ini.

Namun persediaan skuad Negara kali ini sedikit terganggu apabila kehilangan permata berharga hoki negara lagenda mendiang Chua Boon Huat pada 1 Ogos yang lalu. Kejutan ini pada mula nya sedikit merentap semangat pemain negara namun kini para pemain negara telah melaungkan semangat bahawa mereka akan menjulang piala asia ini untuk mendiang.

Selain faktor pemain, faktor penyokong di Ipoh juga amat amat di tagih pemain. Jika mengikut sejarah mereka di Ipoh tidak pernah mengecewakan malah mendiang Chua Boon Huat pernah menyatakan apa yang menarik bermain di Stadium Sultan Azlan Shah di Ipoh adalah sorakan padu penyokong Negara yang tidak pernah padam.


AYUH MALAYSIA!!!. Tiada alasan kali ini untuk tidak menjadi juara. Buktikan di mata dunia MALAYSIA BOLEH!!!.

No comments:

Post a Comment