Sunday, August 25, 2013

Langkah kanan

Untuk Mu Penyokong dan Chua Boon Huat | Jeffrizal

24 Ogos 2013 IPOH : Malaysia mungkin kehilangan seorang Chua Boon Huat namun semangat beliau masih bersama 18 pemain yang lain. Ini terbukti apabila Malaysia memulakan kempem Piala Asia 2013 dengan cukup bergaya apabila mudah membenam pasukan bukan pilihan Chinese Taipei dengan jaringan 10-2. Penyerang utama Negara Faizal Shaari membuktikan beliau adalah penyerang yang perlu di awasi dan di rantai rapi apabila meledakkan 3 gol malam tadi.

Pasukan Negara di kejutkan pada minit ke 5 apabila Chinese Taipei berjaya membuka jaringan perlawanan. Seperti baru terjaga dari tidur Malaysia terus bangkit dan 10 gol berjaya dihasilkan. 6 gol di separuh masa pertama sudah cukup untuk membuktikan pasukan Malaysia benar benar serius di dalam kejohanan ini. Selain Faizal, adik beliau Fitri Shaari serta Firhan juga turut mencipta nama apabila menghasilkan 2 gol. Penjaring penjaring gol Malaysia yang lain adalah Marhan, Izwan serta Nabil.

 Perlawanan malam tadi di lihat seolah seolah perlawanan pemanas badan dan Chinese Taipei bukan lah lawan sebenar Negara. Walaupun berjaya membenam lawan namun 2 gol yang dibolosi malam tadi sudah cukup untuk sedikit menggusarkan Paul Revington bagi menghadapi lawan sebenar mereka Pakistan malam ini. Pakisan yang membuka kejohanan dengan membenam Jepun 7-0 juga membuktikan yang mereka juga benar benar serius untuk membawa pulang Piala Asia ke bumi Pakistan. Malaysia dan Pakistan sudah pasti inginkan kemenangan bagi menerajui carta kumpulan A untuk mengelakkan bertemu Juara kumpulan B yang mana di lihat atas kertas akan menjadi milik Korea Selatan.

Ayuh Malaysia, Chinese Taipei kita sudah benamkan, giliran Pakistan pula wajib kita tumbangkan. Malaysia Boleh.

No comments:

Post a Comment