Saturday, September 7, 2013

PESTABOLA MERDEKA 2013 | MALAYSIA 1-0 SINGAPURA

Pasukan Malaysia memulakan kejohanan edisi ke 41 ini dengan cemerlang apabila menewaskan Singapura 1-0 hasil jaringan Thamil Aresu pada minit ke 46.

Thamil Arasu muncul wira pasukan Malaysia | Gambar oleh : Mohd Shah


Keadaan hujan lebat yang turun pada awal perlawanan bagaikan mengganggu rentak kedua-dua pasukan walaupun dari segi kawalan bola, Malaysia mengatasi pasukan dari seberang Tambak Johor ini. Kedudukan seri tanpa jaringan menutup babak permainan separuh masa pertama.

Namun, apa yang disuarakan oleh Ong Kim Swee ketika di bilik persalinan ternyata membuahkan hasil apabila Thamil Arasu berjaya menjaringkan gol tunggal perlawanan pada minit pertama separuh masa kedua.

Wan Zack Haikal beraksi baik dalam perlawanan ini | Gambar oleh : Mohd Shah

Pasukan Malaysia seharusnya mampu menjaringkan gol namun penjaga gol Singapura, Muhammad Syazwan berjaya mengekang serangan bertali arus pasukan Malaysia terutama selepas pemain pertahanan Singapura, Muhammad Afiq Yunos yang dilayangkan kad merah gara-gara menggunakan tangan untuk menghalang tandukan dari Junior Eldstal dari menerjah ke jarring pada minit ke 55.

Walaupun gagal menambah jaringan, permainan Malaysia adalah baik. Gandingan ketua pasukan, Mohd Irfan Fazail dan Junior Eldstal dilihat sangat serasi. Malaysia seterusnya akan turun berhadapan dengan pasukan Myanmar pada jam 8.45 malam, Isnin ini.


No comments:

Post a Comment