Saturday, September 14, 2013

PASUKAN DARI AUSTRALIA KUASAI PUSINGAN KE 5 WAITGC 2013

Oleh : Arep Kulal
Pemenang WAITGC 2013. Gambar oleh Toha Dol
LANGKAWI, 13 September 2013 : Pasukan Twin Creek Tiger dari Australia membuktikan kehebatan pasukan mereka bertarung dalam keadaan cuaca hujan dan basah di lapangan golf, Kelab Golf Gunung Raya, Langkawi, apabila muncul sebagai juara dalam Kejohanan Golf Amatur Berpasukan Dunia 2013 (WAITGC2013) pusingan ke lima anjuran Pelancongan Malaysia. 

Juara Kategori Gross, Pasukan Twin Creek dari Australia. Gambar oleh Toha Dol
Kejohanan yang dijalankan selama 4 hari disajikan dengan cuaca hujan lebat dan berangin hingga menyebabkan pertandingan terpaksa ditangguhkan beberapa kali, namun ianya tidak menjejaskan rentak permainan, George Wright, Russel Chegwyn, Brad Pullin dan Justine Wells untuk melakukan 701pukulan bagi membolehkan pasukan Twin Creek Tigers muncul juara menewaskan pasukan New Seahorses juga dari Australia yang diwakili oleh Ian Smith, Scott Evans, Alan Snowden dan Ian Howard yang melakukan 706pukulan. 

"Ianya sesuatu yang sukar untuk dilakukan. Bermain di dalam hujan dan keadaan padang yang basah satu cabaran yang hebat. Kami gembira berjaya bermain dengan baik," kata Justin Wells yang juga berjaya memenangi hadiah pemain terbaik
kategori individu.
Juara Kategori Veteran, Pasukan Silver Foxes dari Australia. Gambar oleh Toha Dol
Bagi Kategori berkumpulan Veteran, pasukan Silver Foxes dari Australia yang diwakili oleh Barry Hopkins, Wei Lei Tan, Gregory Thomas dan Alvin Chai, muncul juara apabila mendapat 319 mata dihadapan satu lagi pasukan veteran dari Australia, Lakelanda Gold yang diwakili oleh Denis Goodman, Allan Stephen, Yoshio Ishita dan Greg Grieve yang mendapat 291mata. 

Kategori Stableford pula, menyaksikan pasukan Maybank dari Malaysia yang diwakili oleh Zulkefli Mohd Yusof, Kamal Izat Othman, Nor Mazlan Abdul Aziz dan Amiruddin Mustafa muncul juara apabila mengumpul 334mata keseluruhan.

Kejohanan Golf Amatur Berpasukan Dunia 2013 (WAITGC2013), anjuran Pelancongan Malaysia, diadakan sebanyak 6 pusingan dan Kuala Lumpur merupakan tuan rumah untuk pusingan ke 6 pada 7-10 October 2013. Johan dan Naib Johan setiap kategori akan melayakkan pasukan mereka secara automatik ke pusingan akhir yang akan di adakan di Kelab Golf Mines, pada 26-28 November 2013. Untuk maklumat lanjut boleh layari laman web http://winningmatter.com/golf.



No comments:

Post a Comment